
- пʼятниця, 20 червня 2025 р.
- Новини кафедри геоматики, землеустрою та агроменеджменту
19-20 червня 2025 р. кафедрою геодезії, землеустрою та земельного кадастру Одеського державного аграрного університету організовано та на високому рівні проведено міжнародну науково-практичну конференцію «Сучасні тенденції розвитку геодезії, землеустрою та природокористування».
Захід об’єднав десятки закладів вищої освіти, наукових установ, представників органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадських організацій та всіх зацікавлених осіб. Конференція працювала за чотирма секціями:
1. Сучасні виклики топографо-геодезичної діяльності в Україні.
2. Просторовий розвиток територіальних громад: проблеми та шляхи їх вирішення.
3. Кадастр, оцінка та моніторинг земель.
4. Еколого-економічні проблеми природокористування в умовах воєнного стану.
Кафедра геоматики, землеустрою та агроменеджменту напередодні працювала над моніторингом та переглядом змін до освітніх програм (ОП «Землеустрій та кадастр», ОП «Агрономія» (попередньо, – ОП «Технології виробництва та агроменеджмент»). Незважаючи на нещодавно успішно пройдені акредитації, в системі вищої освіти України та й галузі зокрема накопичилося багато невідкладних змін. Тому, це була чудова нагода представити широкому загалу фахівців результати перегляду попередньої редакції ОП «Землеустрій та кадастр», одержати конструктивні зауваження та рекомендації.
Доповідь за результатами попередніх обговорень проектної групи ОП «Землеустрій та кадастр» провів її гарант – к.т.н., доц. Гуцул Тарас Володимирович. Структурно було охоплено правові підстави удосконалення освітніх програм (ЗУ «Про вищу освіту», «Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти», «Положення про організацію проведення моніторингу якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в Чернівецькому національному університеті ім. Ю. Федьковича»; зміни та доповнення в стандарті вищої освіти); досвід та результати напрацювань кафедри щодо професійної підготовки та кадрового забезпечення у землеустрої; освітні реформування МОН (новий Перелік галузей та знань; неймінг ОП; запровадження Базової загальновійськової підготовки здобувачів освіти)та професійні в галузі «Геодезії та землеустрою»; пропоновані зміни до змісту ОП «Землеустрій та кадастр» (обґрунтування запровадження нових освітніх компонентів, уточнення назв та змісту освітніх компонентів; зміни логічної послідовності; цифровізація навчального процесу та ін.); очікувані виклики та спроби їх врахування (тенденції зменшення кількості випускників шкіл; результати вступної кампанії 2024 р., майбутні зміни навчального навантаження науково-педагогічних працівників); висновки.
Жваве обговорення викликали особливості введення освітнього компоненту «Топографія». Наголошувалося на значному слабкому рівні підготовки випускників загалом по країні, браку навичок роботи з елементами змісту карти. В результаті тривалої дискусії було домовлено розглянути це питання окремо на наступних зустрічах.
Вдосконалення освітніх програм процес безперервний. Його реалізація передбачає комплексний системний підхід. Слід зауважити, що одразу одномоментно реалізовувати всі пропозиції стейкхолдерів доволі проблемно. Однак нереалізовані пропозиції закладають майбутні вектори руху, обумовлені реальними потребами. Акредитаційний досвід переконує, що опис змін освітньо-професійної програми потім суттєво полегшує заповнення відомості про самооцінювання освітньої програми.
Зворотний зв'язок стосовно змісту, компонентів, реалізації та оптимізації освітньої програми було одержано як безпосередньо в процесі проведення демонстрації, так і залишено адресу для відгуків стейкхолдерів – [email protected]. Після надходження вони обов’язково стануть предметом розгляду на майбутніх засіданнях робочої групи та стейкхолдерів.