
- понеділок, 9 червня 2025 р.
- Новини інституту
З 2 по 6 червня 2025 року учні 7–10 класів Харківського ліцею з поглибленим вивченням біології та хімії відвідали Навчально-науковий інститут біології, хімії та біоресурсів, де взяли участь у практичних і лабораторних заняттях, організованих викладачами та лаборантами кафедр ботаніки та природоохоронної діяльності, молекулярної генетики та біотехнології, біохімії та біотехнології, а також хімії та експертизи харчової продукції.
На базі кафедри ботаніки та природоохоронної діяльності під керівництвом Али Токарюк ліцеїсти 7–8 класів виготовляли гербарії, вчилися описувати рослинні угруповання. Особливе захоплення викликали альгологічні та мікологічні дослідження, а також аналіз видового складу дендрофлори паркових насаджень, які школярі проводили разом із Оксаною Романюк.
На кафедрі молекулярної генетики та біотехнології разом із Володимиром Череватовим та Олександром Череватовим учні 7–8 класів у межах курсу «Зоологія» набули практичних навичок розтину представників різних класів тварин (раків, риб), а також взяли участь у захопливому квесті «Впізнай тварину». Ліцеїсти 9–10 класів під керівництвом Надії Рошки та Юрія Тинкевича занурилися у світ молекулярної біології, провівши електрофорез ДНК, а на заняттях з Антоніною Шелифіст досліджували мінеральний склад рослин. Також учні 8–10 класів разом із Людмилою Язловицькою ознайомилися з анатомічною будовою людини, визначали власну групу крові та з’ясовували роль жовчі в процесі травлення.
Під час практичних занять із курсу «Гістологія та мікробіологія» на кафедрі біохімії та біотехнології під керівництвом Лілії Васіної учні 8-10 класів вивчили будову різних типів тканин, аналізуючи під мікроскопом гістологічні препарати; ознайомились з методологією культивування мікроорганізмів; самостійно приготували фіксовані забарвлені мікропрепарати.
Необхідні практичні навички здобули ліцеїсти 8–10 класів і під час хімічного практикуму на кафедрі хімії та експертизи харчової продукції під керівництвом Євгенії Вержак та Вікторії Пилипко. Школярі досліджували фактори, що впливають на швидкість хімічних реакцій, вивчали процеси гідролізу солей, а також виконували експериментальні завдання з визначення органічних та неорганічних речовин.
Такі інтерактивні заходи не лише поглиблюють знання учнів з біології та хімії, а й мотивують їх до подальшого вивчення природничих наук і знайомлять із сучасною лабораторною базою та науковими можливостями нашого інституту.